تلفن تماس

09127762963
021-44199684

شنبه تا پنج شنبه

ساعت 8 الی 20

تهران

وردآورد، انتهای خیابان امام حسین،خیابان عادلی شمالی،پلاک 7

دستگاه تصفیه آب چیست؟

فهرست مطالب

آب دارای رسوبات و فلزات سنگین است که آشامیدن آن در بسیاری از مواقع میتواند به سلامت انسان آسیب وارد کند. دستگاه تصفیه آب یکی از جمله دستگاه هایی است که میتواند به جداسازی این ذرات و آلودگی ها منجر شود و این نوع آلودگی ها و رسوبات را از آب جدا سازد. در چندین سال گذشته دستگاه هایی تهیه و تولید شدند که میتوانند به خوبی در جهت از بین بردن ذرات معلق، کلر، باکتری و آلودگیهای موجود در آب کار کنند. این نوع دستگاه ها در ابعاد مختلف کوچک و بزرگ و به جهت استفاده در منازل و بسیاری از صنایع کاربرد دارند. همچنین می خواهیم در اینجا با اجزای دستگاه تصفیه آب آشنا شویم.

تصفیه آب

فرقی نمیکند که شما برای منزل خود کدام یک از دستگاه های تصفیه آب را تهیه میکنید نکته مهمی که در این بین وجود دارد این است که استفاده از دستگاه تصفیه آب میتواند کیفیت آب آشامیدنی را بهبود بخشیده و از بیماریهای بسیاری که به جهت نوشیدن آب ناسالم در بدن ایجاد میشود جلوگیری کند. بنابراین میتوان گفت هر فردی که به سلامتی خود و خانواده خود اهمیت میدهد باید از دستگاه تصفیه آب در منزل خود استفاده کند.

چرا باید از دستگاه تصفیه آب استفاده کرد؟

برخی از افراد ممکن است این سوال برایشان پیش آید که اصلا برای چه باید از دستگاه تصفیه آب استفاده کرد؟ در خصوص پاسخ به این سوال باید گفت افرادی که سلامتی را در درجه بالایی از اهمیت قرار میدهند باید از دستگاه تصفیه آب استفاده کنند زیرا در این صورت میتوانند از بیماریهای بسیار خطرناک برای بدن جلوگیری کنند.

حتما لازم نیست آب غیرقابل شرب دارای املاح و مواد معدنی بسیار باشد تا از دستگاه تصفیه آب استفاده کرد. برخی اوقات به دلیل از بین بردن مواد مضر درون آب شهری از کلر بالایی استفاده میکنند به همین دلیل در هنگام نوشیدن آب این مواد میتواند موجب مزه دار شدن آب شده و طعم آن را بد و ناخوشایند کند.

زمانی که آب لوله کشی مصرف میشود، این آب از مسیرهای بسیاری عبور کرده که در طول این راه با فلزات سنگین و رسوبات نیز برخورد میکنند که این امر منجر به جذب این رسوبات به آب میشود به همین دلیل میتواند در هنگام نوشیدن آب برای سلامتی بدن مضر واقع شود و در این صورت بیماریهایی همچون سنگ کلیه و سایر بیماریهای دیگر در افراد افزایش پیدا میکند.

همه ما میدانیم زمانی که آب در مکانی ساکن بماند پس از گذشت مدت زمانی دچار رشد باکتری و ایجاد جلبک خواهد شد به همین دلیل به طور حتم آب شهری به دلیل مخازن بزرگی که برای نگهداری آب دارند به طور حتم با این مشکل مواجه هستند. در تمامی موارد گفته شده بهترین راه استفاده از دستگاه تصفیه آب به جهت از بین بردن آلودگیهای موجود در آب و تبدیل آن به آب نوشیدنی و قابل آشامیدنی است.

معرفی اجزای دستگاه تصفیه آب

همانطور که اشاره شد دستگاه تصفیه آب دارای انواع مختلفی هستند و در ابعاد متفاوت و مصارف مختلفی تهیه و تولید میشوند. اما اجزای تشکیل دهنده این دستگاه ها تقریبا یکسان بوده و کارایی و هدف آنها به یک صورت است. به طور کلی اجزای دستگاه تصفیه آب را میتوان به موارد زیر تقسیم کرد:

  • فیلتر کربن اکتیو
  • لامپ فرا بنفش
  • اسمز معکوس
  • واحد تقطیر

در شهرهای مختلف کشور آب آشامیدنی دارای تفاوتهایی نسبت به سایر قسمتهای دیگر است. به عنوان مثال منبع آب غیرقابل آشامیدن در برخی از شهرها آلودگی بیشتری داشته به همین دلیل باید در این دستگاه ها از فیلترهایی استفاده کرد که بتواند به خوبی باکتریهای مضر، مواد معدنی و سایر آلودگیهای دیگر موجود در آب را از بین ببرد.

در کنار مصارف خانگی، مصارف صنعتی، کشاوزی و بسیاری از مصارف دیگر را داریم که در تمامی این موارد استفاده از دستگاه تصفیه آب امری مهم و ضروری است.

شرایط نگهداری از دستگاه تصفیه آب به چه صورت است؟

برخی از افراد فکر میکنند تنها با خرید دستگاه تصفیه آب دیگر نیازی نیست که نگران نگهداری از آن باشند و تا مدت زمان بالایی احتیاجی به تعویض دستگاه تصفیه آب نخواهند داشت اما این فکر کاملا اشتباه است. زمانی که شما دستگاه تصفیه آب را خریداری میکنید پس از گذشت مدت زمانی فیلترهای به کار رفته در این دستگاه ها به دلیل پاکیزگی و تصفیه کردن آب دچار رسوبات میشوند و کارایی لازم را از دست میدهند.

در این صورت تنها باید فیلترهای موجود در دستگاه تصفیه آب با فیلترهای جدید تعویض شده و مجددا از دستگاه تصفیه آب استفاده کرد. زمان تعویض فیلترها متناسب با آب لوله کشی منزل شما تعیین میشود. در صورتی که آب از سختی بالایی برخوردار باشد به طور حتم زمان تعویض فیلترها در بازه زمانی کمتری نسبت به مناطق دیگر انجام میشود.

البته این مدت زمان را خودتان نیز میتوانید متوجه شوید، زمانی که از آب تصفیه شده استفاده میکنید مزه آن گواراتر و خوشتر از زمانی است که از دستگاه تصفیه آب استفاده نمیکنید. زمانی که فیلترها احتیاج به تعویض داشته باشند با توجه به تغییر مزه آب تصفیه شده میتوانید به راحتی از زمان تعویض فیلترها مطلع شوید.

ورود به حساب کاربری