تلفن تماس

09127762963
021-44199684

شنبه تا پنج شنبه

ساعت 8 الی 20

تهران

وردآورد، انتهای خیابان امام حسین،خیابان عادلی شمالی،پلاک 7

اهمیت تصفیه آب

فهرست مطالب

اهمیت تصفیه آب علاوه بر تمیز بودن بلکه بر سلامتی ما انسان ها تاثیر بسزایی دارد همچنان تصفیه آب یک امر ضروری و شایانی برای حیات بشر است. همانطور که که گفته می شود آب یک ترکیب شیمیایی ساده است که در عین حال سهولت ، خواص بسیار سختی دارد. آب برای سلامتی و رفاه انسان ضروری است و بدون آب حیات بر روی زمین وجود نخواهد داشت.

تصفیه آب قاعدتا شامل مجموعه فرآیندها و شاخه هایی است که در آن مواد آلاینده مد نظر در آب به طور کاملیت حذف و یا به مقدار اندازه مورد نیاز با توجه به محل و نوع مصرف آب کم می شود. اهمیت تصفیه آب با توجه به اهمیت آب سالم و بهداشتی برای انسان ، موجودات زنده و محیط زیست مجددا قابل توجیه بوده و یکی از مهمترین دغدغه های جامعه امروز است. تصفیه آب تقریبا به منظور تولید آب به عنوان صنعتی ، آشامیدنی و کشاورزی مطرح می باشد.

كيفيت آب‌هاي مورد نياز  موجود براي مصرف های خاص به ندرت با ويژگي‌هاي طبيعي آن‌ها تطابق دارد. آب آشاميدني با ويژگي‌هاي مختلف فيزيكي يا ظاهري آب كه باید سالم و تميز باشد به طور کاملا طبيعي به مقدار اندازه كافي در دسترس نمي‌باشد. بیشتر منابع آب از نظر كيفيتی شيميايي و بيولوژيكي براي خوردن مناسب نيستند و قبل از آشامیدن آن احتياج به يك سري عمليات تصفیه آب دارند. چنين عملياتي كه به منظور متناسب سازي آب براي مصرف خاص خودش صورت مي‌گيرد تصفيه ناميده مي‌شود. تصفيه يا پالايش آب از نظر پزشكي و بهداشتی اهميت بسیار زيادي را دارد. استفاده از تصفیه آب نه تنها به آشامیدن راحت کمک می کند بلکه بر سلامتی خود آدم تاثر میگذارد. این نوع رویکرد از عوامل خاص تصفیه میباشد.

مهمترین عوامل انتخاب روش اهمیت تصفیه آب

مشخصات کیفی آب  با توجه به اینکه مصرف پایانی از آب که می­ تواند شامل  آب آشامیدنی و آب صنعتی و … می باشد نوع و میزان آلاینده های موجود در آب به روش تصفیه معلوم می­ شود. مشخصات کمی بودن آب , و یا به عبارتی حجم آب مورد نیاز در مدت زمان معین یکی دیگر از مورد هایی است که در انتخاب یک روش مناسب تاثیر گذار است. ممکن است یک روش در یک حجم آب مورد نیاز خاص از لحاظ فنی و اقتصادی روش مناسبی بوده اما در مدت زمان بالاتر توجیه پذیر نباشد.

عوامل هایی ﮐﻪ ﺑﺮاي ﺗﺼﻔﯿﻪ آب های آﺷﺎﻣﯿﺪﻧﯽ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ، ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺑﻪ نوع ﮐﯿﻔﯿﺖ آب ﻣﻨﺒﻊ اﻧﺘﺨﺎب ﺷﺪه دارﻧﺪ. ﺑﯿﺸﺘﺮ آب های زﯾﺮزﻣﯿﻨﯽ ﺻﺎف و مبرا از ﻋﻮاﻣﻞ ﺑﯿﻤﺎري زا و ﻫﻢ ﭼﻨﯿﻦ در ﻓﺎﻗﺪ مقدار های ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ از ﻣﻮاد آﻟﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ. اﯾﻦ نوع از آب ها را ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از دست کم ﻣﻘﺪار ﮐﻠﺮ ﺑﺮاي ﺟﻠﻮﮔﯿﺮي از آﻟﻮدﮔﯽ ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎي پخش کننده ، در ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎي آب آﺷﺎﻣﯿﺪﻧﯽ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار می گیرد. اﻣﺎ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺑﻌﻀﯽ از آﺑﻬﺎي زﯾﺮ زﻣﯿﻨﯽ ﺣﺎوي ﻣﻘﺎدﯾﺮ زﯾﺎدي از ﺟﺎﻣﺪات ﻣﺤﻠﻮل، ﮔﺎزﻫﺎ و ﯾﺎ ﻣﻘﺎدﯾﺮ اﺿﺎﻓﯽ آﻫﻦ، و ﯾﺎ ﺣﺘﯽ ﻣﻮاد آﻟﯽ و ویروسی ﺑﺎﺷﻨﺪ ﮐﻪ در ﺻﻮرت ﺑﻪ ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎي ﺗﺼﻔﯿﮥ بسیار سر سخت ﻧﯿﺎز ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

ایمنی و موثر بودن سیستم تصفیه­ ی آب

همواره بنابر تلاش در این قشر باشید که تا حد ممکن از مهم ترین منابع آب برای آشامیدن استفاده شود، حتی اگر این ابتکار به قیمت انتقال آب از مسیرهای سخت و طولانی و رسوندن آن به مصرف کننده یا تصفیه اندکی و یا بدون تصفیه تمام شود. همچنین برای حفظ کیفی آب مراقبت از منابع آب بسیار ضروری است.اما با این وجود همه ی منابع طبیعی آب برای تطابق با استانداردهای موجود جهت تامین آب آشامیدنی قاعدتا نیازمند تصفیه اند.

آلاینده های مربوط به سلامتی انسان شامل ترکیباتی است که می توانند به صورت کاملا طبیعی یا توسط خود انسان و یا به دلیل تصفیه نادرست سلامت بشر را به خطر بیاندازند. این آلاینده ها  می توانند به آلاینده هایی که حتی در مقدار های بسیار کم سبب بروز انواع بیماری ها در موجودات می شود تبدیل گردد. این آلاینده ها شامل: پاتوژن ها ، مواد غیر آلی مثل آرسنیک ، نیتریت و همچنین محصولات جانبی ضد عفونی کننده ها که در طی عملیات ضد عفونی ایجاد می شوند موثر می باشد.

هزینه تصفیه آب و هزینه های تعمیر و نگهداری

در پاکاب22 قیمت و هزینه تعمیر و نگهداری تصفیه آب را برایتان مشخص می کند. که یک دستگاه آب تصفیه خانگی , ناخاصی ها و رسوبات را در فیلتر های آب به خودش جذب می کند برای همین نیاز است که فیلتر های تصفیه در پایان عمر خود عوض می شوند همینطور هزینه نگهداری یک دستگاه تصفیه آب کاملا وابسته به مقدار تعداد مراحل و دقت فیلتراسیوم می باشد. همچنین از کیفیت فیلتر های آب استفاده شده و قدرت جذب آنها را نیز تعیین کننده است.

در این واسطه با توجه به مقالات شما می توانید در قسمت محصولات انواع دستگاه های تصفیه آب را مشاهده نمایید و جهت سفارش دستگاه تصفیه می توانید در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید و اگر درباره پاکاب22 میخواهید بیشتر بدانید در قسمت درباره ما می توانید از ابتکار ما در این زمینه با خبر شوید.

ورود به حساب کاربری