تلفن تماس

09127762963
021-44199684

شنبه تا پنج شنبه

ساعت 8 الی 20

تهران

وردآورد، انتهای خیابان امام حسین،خیابان عادلی شمالی،پلاک 7

تصفیه آب RO و UV کدام یک برای شما مناسب تر است؟

فهرست مطالب

با افزایش سطح آلودگی در سراسر جهان ، دسترسی به آب آشامیدنی تمیز بسیار دشوار شده است. با این حال ، به لطف دستگاه های تصفیه آب و پیشرفت مداوم در آنها ، رساندن آب آشامیدنی تمیز به خانه آسان تر می شود. در حالی که فناوری تصفیه آب در گذشته اخیر پیشرفت های زیادی داشته است ، دو نوع دستگاه تصفیه آب که برجسته هستند ، تصفیه آب RO و UV هستند.

هر دو با موافقان و مخالفان خود همراه هستند. این امر اغلب در هنگام خرید یک دستگاه تصفیه آب جدید باعث ایجاد سردرگمی در بین مصرف کنندگان می شود.

 درک تفاوت بین تصفیه کننده های RO و UV می تواند به شما در ارزیابی نیازهای شما کمک کند.

برای یافتن اشاره گرهایی که تفاوت این دو را روشن می کند ، ادامه مطلب را بخوانید.

اصل کار

سیستم های اسمز معکوس (RO) از غشایی نیمه تراوا استفاده می کنند که نمک های محلول ، ذرات بزرگ و همچنین اکثر انواع باکتری ها و میکروب ها را از بین می برد.

این کار با انتقال مولکول ها از یک منطقه با غلظت بالا به یک منطقه با غلظت کم ، با استفاده از فشار که برای فشار دادن آب به غشا membrane انجام می شود.

و همچنین ناخالصی ها در هر مرحله باقی می مانند.

سیستم های Ultra Violet (UV) از اشعه UV برای سوراخ کردن عوامل بیماری زای مضر در آب استفاده می کنند. با حمله مستقیم به هسته ژنتیکی باکتری ها ، باکتری ها را از بین می برد.

در نتیجه تصفیه کننده های RO می توانند مقدار کل نمک محلول در آب را کاهش دهند. اکثر باکتری ها را از بین ببرند اما ممکن است در از بین بردن برخی از انواع باکتری ها موثر نباشند.

از طرف دیگر ، تصفیه کننده های UV می توانند برای از بین بردن باکتری های نامرئی خوب باشند اما ممکن است برای کاهش ذرات محلول در آب موثر نباشند.

مشکلات و هزینه های نگهداری

کیفیت RO هزینه های نگهداری را تعیین می کند. RO با کیفیت پایین در فیلترهای خود صلح می کند. بنابراین برای نتایج موثر به جایگزینی منظم نیاز دارد.

در حالی که RO با کیفیت خوب مطمئناً 100٪ آب خالص می دهد و در نتیجه از تعمیر و نگهداری کمتری برخوردار است.

با این حال ، حتی سیستم های خوب RO حداقل نیاز به تغییر بعضی یا فیلترها بعد از یک سال دارند.

از طرف دیگر ، دستگاه تصفیه آب UV با استفاده از لامپ UV کار می کند. اگرچه هیچ راه قطعی ای برای فهمیدن اینکه لامپ ماورا UV بنفش کار می کند یا نه وجود ندارد.

اکثر کارشناسان معمولاً توصیه می کنند که آن را بعد از یک سال تعویض کنید.

برخی از دستگاه های تصفیه با آلارم های ماورا بنفش نیز مجهز هستند که به شما اجازه می دهد تا در هنگام کار نکردن لامپ مطلع شوید.

در نتیجه تصفیه کننده های RO و UV هر دو هزینه نگهداری یکسانی دارند.

ماشینی بخرید که از فیلترهای مرغوب استفاده می کند و همیشه هنگام تعویض فیلترهای توصیه شده شرکت برای اطمینان از کارایی دستگاه تصفیه استفاده می کند.

منبع آب

همانطور که در بالا ذکر شد ، در حالی که سیستم های RO باکتری ها و سایر ناخالصی ها را از بین می برند ، UV آنها را از بین نمی برد.

بنابراین ، تصفیه کننده های RO در بیشتر موارد از یک فیلتر پیش فیلتر استفاده می کنند که می تواند آب بسیار ناخالصی را با مقادیر بالای ذرات محلول اداره کند.

از طرف دیگر ، دستگاه تصفیه UV از فیلتر پیش فیلتر برای از بین بردن آلودگی های فیزیکی استفاده نمی کند.

در نتیجه در حالی که یک تصفیه کننده UV برای از بین بردن باکتری های نامرئی که ممکن است از غشای سیستم های RO عبور کند بسیار مناسب است .

اما نمی تواند نمک های محلول را از آب خارج کند. برای آن ، شما به یک دستگاه تصفیه RO نیاز دارید.

مصرف آب

از آنجا که دستگاه های تصفیه UV با عبور آب از لامپ های UV باعث از بین رفتن باکتری ها می شوند ، در نتیجه اتلاف آب به صفر می رسد.

با این حال ، یک تصفیه کننده RO در هر مرحله از تصفیه آب آلوده را از بین می برد. این منجر به اتلاف قابل ملاحظه ای آب می شود.

در  نتیجه تصفیه کننده های RO آب بیشتری نسبت به دستگاه های تصفیه UV هدر می دهند.

گرچه ممکن است این آب هدر رفته برای نوشیدن مناسب نباشد ، اما می توانید از آن برای کارهای دیگر خانه مانند نظافت خانه ، شستن لباس و آبیاری گیاهان استفاده کنید.

فاکتورهایی مانند نوع تأمین آب ، میزان آلودگی و سایر عوامل را برای انتخاب نوع صاف کننده مناسب در نظر بگیرید.

چه دستگاه تصفیه آب RO به صورت آنلاین خریداری کنید و چه دستگاه تصفیه UV ، حتماً دستگاهی را انتخاب کنید که نوید آب با کیفیت خوب و کمترین دردسر برای نگهداری را داشته باشد.

همچنین می توانید تصفیه کننده RO + UV را انتخاب کنید تا از مزایای هر دو فناوری استفاده کنید.

ورود به حساب کاربری