تلفن تماس

09127762963
021-44199684

شنبه تا پنج شنبه

ساعت 8 الی 20

تهران

وردآورد، انتهای خیابان امام حسین،خیابان عادلی شمالی،پلاک 7

راهنمای کامل درباره ی فناوری های تصفیه آب

فهرست مطالب

آب یکی از ضروریات اساسی بقای انسان است و باید توجه کافی به حصول اطمینان از خلوص آن داده شود. آب ناامن می تواند بیماری های بی شماری ایجاد کند ، برخی از آنها حتی می توانند منجر به مرگ و ناتوانی شوند. در اینجا می خواهیم درباره ی انواع فناوری های تصفیه آب صحبت کنیم.

خطرات ناشی از آب ناپاک

شیوع بالای بیماری های منتقله از طریق آب نیاز به فناوری های تصفیه آب را تأکید می کند.

در اینجا برخی از بیماری های ناشی از آب آلوده آورده شده است :

  • اسهال
  • هپاتیت A
  • وبا
  • حصبه

مردم به اهمیت داشتن آب آشامیدنی تمیز پی برده اند و در حال انتخاب تصفیه کننده هایی هستند که از فن آوری های پیشرفته ای مانند اسمز معکوس (RO) ، فیلتراسیون اشعه ماورابنفش (UV) و فوق تصفیه (UF)استفاده می کنند.

در اینجا ویژگی های اصلی برخی از روش های محبوب تصفیه آب آورده شده است.

اسمز معکوس (RO)

اسمز معکوس از یک غشای نیمه تراوا برای فیلتر کردن آلودگی های آب استفاده می کند. در حالی که بیشتر نمک ها ، پیروژن ها ، باکتری ها ، ویروس ها ، پروتوزوها و فلزات مضر باقی مانده اند ، از یک پمپ فشار بالا برای عبور آب از غشا استفاده می شود.

اگر سطح کل مواد جامد محلول (TDS) در آب شما زیاد است ، دستگاه تصفیه آب RO بخرید زیرا می تواند حدود 90٪ TDS  را به طور موثر حذف کند.

اندازه غشا RO ، 0.0001  میکرون است. یعنی بسیاری از مواد معدنی مضر ، آفت کش ها و علف کش ها از طریق آن اجازه نمی دهد.

آبی که از این غشا عبور نمی کند جریان رد نامیده می شود. که می تواند به سمت تخلیه هدایت شود و یا می تواند برای صرفه جویی در مصرف آب بازیافت شود.

برای کمک به افزایش عمر غشا RO ، برای سیستم های RO نیاز به پیش تصفیه می باشد.

برای اطمینان از دوام و اثربخشی بیشتر غشا  RO می توان از روش های پست فیلتراسیون نیز استفاده کرد.

فیلترهای اضافی نیز در جلوگیری از تعمیرات مکرر و هزینه های غیرضروری تعمیر و نگهداری کمک می کنند.

جوانب مثبت

یکی از بهترین روش های تصفیه آب

جوانب منفی

نیاز به نگهداری مکرر دارد.

دستگاه های تصفیه کننده ماورا بنفش (UV)

روش ماورا بنفش که جوش الکترونیکی نیز نامیده می شود ، با استفاده از اشعه ماورا بنفش به خلاص شدن از شر باکتری ها و ویروس های مضر از آب کمک می کند.

اشعه ماورا بنفش موج کوتاه تولید شده از لامپ جیوه به DNA عوامل بیماری زا حمله می کند .بنابراین از تولید مثل آنها جلوگیری می کند. روش اشعه ماورا بنفش یکی از کارآمدترین روش ها برای ضد عفونی کردن آب است و قادر است 99.9٪ از میکروارگانیسم های آلوده کننده آب را از بین ببرد.

از آنجا که هیچ ماده شیمیایی اضافی استفاده نمی شود ، طعم و بوی آب در روش تصفیه UV تأثیر نمی گذارد. این روش همچنین یک روش بسیار ساده تر و یک روش کارآمد برای از بین بردن باکتری ها و ویروس ها است زیرا مصرف انرژی بسیار کمتری دارد.

در این روش هدر رفتن آب وجود ندارد و از این رو گزینه ای برای دوستداران محیط زیست است. تعمیر و نگهداری نیز نسبتاً ساده است زیرا ممکن است لازم باشد لامپ UV فقط یک بار در سال تعویض شود. روش تصفیه UV می تواند به فیلترهای دیگری برای فیلتر کردن میکروب های مرده که توسط اشعه ماورا بنفش از بین می روند ، نیاز داشته باشد.

جوانب مثبت

 از انرژی کمتری و نگهداری آسان برخوردار است. طعم و بو را تغییر نمی دهد.

جوانب منفی

فلزات سنگین ، کلر و ترکیبات آلی فرار را از بین نمی برد.

روش اولترافیلتراسیون (UF)

در روش UF همچنین از غشایی نیمه تراوا استفاده می شود اما در مقایسه با غشا bigger منافذ منافذ بزرگتر هستند.

اندازه غشای 0.01 UF میکرون است. دستگاه تصفیه آب UF از فشار هیدرواستاتیک استفاده می کند که آب را به سمت غشا وادار می کند. باعث میکروارگانیسم هایی مانند ژیاردیا و باکتری ها ، ذرات معلق و مواد آلی می شود. که می توانند با مواد ضد عفونی کننده واکنش دهند و محصولات جانبی ناخواسته تولید کنند و در نتیجه باقی بمانند.

روش UF همچنین به کدورت آب کمک می کند. طعم و بوی آب نیز تغییر نمی کند زیرا هیچ ماده شیمیایی در فرآیند تصفیه دخیل نیست.

فیلتر UF توانایی فیلتر کردن ناخالصی های معلق و ماکرومولکول های بزرگتر از اندازه منافذ غشا را دارد. مانند روش UV ، در سیستم های تصفیه UF هدر رفت آب وجود ندارد.

اگرچه روش UF در از بین بردن عوامل بیماری زا از آب آلوده موثر است ، اما نمک های محلول را از بین نمی برد. استفاده از روش های UF ، همراه با RO می تواند تصفیه دقیق تری به شما بدهد.

جوانب مثبت

سازگار با محیط زیست و آلودگی های قابل مشاهده را فیلتر می کند. می تواند در مناطقی که TDS در آب زیاد نیست استفاده شود.

موارد منفی

نمکهای محلول و فلزات خطرناک را از بین نمی برد.

تصفیه کننده های چند مرحله ای برای نیازهای مدرن

برای دستیابی به تصفیه جامع ممکن است مجبور به خرید دستگاه تصفیه آب باشید که از فناوری های تصفیه آب چند مرحله ای استفاده می کنند. استفاده از فیلترهای پیش فیلتر و فیلترهای بعدی نیز می تواند به کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری کمک کند. روند تصفیه چند مرحله ای همچنین می تواند به حفظ PH صحیح آب کمک کند.

کیفیت آب لوله کشی و عادت های استفاده از آب برخی از عواملی است که تعیین می کند برای چه تصفیه کننده ای باید استفاده کنید. پس از خرید دستگاه تصفیه مناسب ، باید مرتباً تعویض فیلترها و اجزای دستگاه های تصفیه را انجام داد تا کیفیت آب فیلتر شده حفظ شود.

ورود به حساب کاربری