تلفن تماس

09127762963
021-44199684

شنبه تا پنج شنبه

ساعت 8 الی 20

تهران

وردآورد، انتهای خیابان امام حسین،خیابان عادلی شمالی،پلاک 7

شیر برقی دستگاه تصفیه آب

فهرست مطالب

شیر برقی دستگاه تصفیه آب قطعه ای مکانیکی است که با گرفتن فرمان بطور 100% باز شده و زمانیکه فرمان نباشد کاملا بسته می شود.

این شیر برقی بر اساس اندازه و سایز لوله تغییر می کند و در ولتاژهای 24VDC و 110VAC وجود دارد و به عنوان قطع کننده مسیر مایعات و گازها کاربرد دارد.
در دستگاه تصفیه آب خانگی از شیر برقی جهت هدر رفتن کمتر آب استفاده می شود.

قبلا به جای شیر برقی در این دستگاه ها از 4 راهی استفاده می شد که به دلیل خرابی و تعویض زود به زود آن شیر برقی جایگزین این قطعه قرار گرفته است.
در صورت عدم استفاده از شیر برقی در دستگاه تصفیه آب خانگی زمانیکه دستگاه در حالت خاموش است.

آب از خروجی فاضلاب فیلتر ممبران دستگاه به طور مداوم هدر می رود.بنابراین شیر برقی مصرف آب را تا میزان قابل توجهی کاهش داده است.

مزایای شیر برقی در مقایسه با 4 راهی

در 4 راهی قطع آب پساب توسط یک واشر کنترل می شود که اگر به هر دلیلی این واشر سوراخ و یا فاسد شود موجب قاطی شدن آب خام با آب تصفیه شده می شود ولی این مشکل در شیر برقی وجود ندارد.
در مناطقی از کشور که دارای آب بافشار بیشتری هستند به خصوص به هنگام شب موجب پاره شدن این واشر شده و احتمال نشتی افزایش پیدا میکند ولی این احتمال در شیر برقی کمتر است.
مشخصات شیر برقی
ولتاژ کاری این قطعه 24VDC می باشد.
آب خروجی از شیر برقی 15 تا 30 لیتر در هر دقیقه می باشد.
انواع شیر برقی
شیر برقی در 2 مدل که بدون اتصال برق و در حالت عادی باز هستند و با عبور جریان برق ار آن بسته می شود که به آن NO یا normally open  گفته می شود.
مدل دیگر آن که به آن normally close  گفته می شود که این مدل در حالت عادی و قطع برق بسته است و با عبور جریان برق از آن شیر آن باز می شود.
شیر برقی که در دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده شده است ازین مدل می باشد.

عملکرد شیر برقی

شیر برقی دارای یک سیم پیچ است که مواقعی که جریان برق ازآن عبور میکند یک میدان مغناطیسی قوی ایجاد می شود و باعث می شود دریچه آب باز شود و زمانیکه جریان برق قطع شود خاصیت آهنربایی از بین رفته و فنر بالای میله آنرا به پاین فشار داده و مسیر آب بسته می شود.

شرکت پاکاب 22 عرضه کننده انواع دستگاه تصفیه آب ,دستگاه تصفیه آب خانگی,تصفیه آب صنعتی با بالاترین کیفیت ممکن و مناسب ترین قیمت دستگاه تصفیه آب جهت خرید دستگاه تصفیه آب برای همگان با هر میزان بودجه ای.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
https://www.linkedin.com/in/pakab22
https://www.facebook.com/pakab22
https://twitter.com/pakab22
https://plus.google.com/u/4/107262986810043745450

ورود به حساب کاربری