تلفن تماس

09127762963
021-44199684

شنبه تا پنج شنبه

ساعت 8 الی 20

تهران

وردآورد، انتهای خیابان امام حسین،خیابان عادلی شمالی،پلاک 7

علت روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی

فهرست مطالب

علت روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب هم مانند دیگر دستگاه های برقی ممکن است خراب شود و دیگر کار نکند ما به شما توصیه می کنیم که با یک سرویس کار با تجربه و مجرب صحبت کنید و از او راهنمایی بخواهید اما اگر می خواهید اطلاعاتی راجع به خرابی و علت روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی این دستگاه داشته باشید و در صورت نیاز ، منبع آن را پیدا کنید. مشکل رایجی که ممکن است مصرف کننده ها با آن مواجه شوند روشن نشدن دستگاه تصفیه آب است. که این مشکل می تواند دلایل متعددی داشته باشد که ما در این جا به بررسی این مشکل می پردازیم.

مشکلاتی که باعث روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی می شود

یکی از مشکلات می تواند این باشد که سیم کشی دستگاه دچار مشکل شود. برای مرحله ی اول بهتر است سیم های موجود در دستگاه را چک کنید تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

دلیلی دیگر برای روشن نشدن دستگاه قطعی اتصالات سوکت پمپ و ترنس می باشد. HP و LP دلیلی دیگر از خراب بودن سنسورهاست.

ترانس یکی از اساسی ترین قطعات دستگاه تصفیه آب است. که گاهی به دلیل بی کیفیت بودن یا تقلبی بودن آن امکان سوختن یا ضعیف شدن ترانس و مانع روشن شدن دستگاه می باشد. نرسیدن آب به دستگاه تصفیه آب و یا عملکرد لوپرشر (low-pressure) و های پرشر (high-pressure) دستگاه باشد.

های پرشر دستگاه تصفیه آب خانگی

نکته ای دیگر که دستگاه تصفیه آب خانگی با ترانس 24 ولت کار می کند. و زمانی که برق دچار نوسان شود امکان دارد که ترانس بسوزد و دستگاه روشن نشود.

پمپ یکی از مهم ترین قطعات است که در تمامی دستگاه های تصفیه آب خانگی اسمز معکوس وجود دارد اگر پمپ خراب شده باشد. سیستم خراب شده و دیگر کار نمی کند.

مشکلات دیگر دستگاه تصفیه اب

یکی دیگر از دلایل می تواند سوئیچ قطع کن فشار پایین سوخته باشد. و دستگاه شروع به کار نکند و روشن نشود برای رفع این مشکل اول شیلنگ وارد شده از سوئیچ خارج کنید. و مطمئن شوید که فشار آب خروجی کافی است. پس از آن می توانید با استفاده از مولتی متر از سلامت سوئیچ ها آگاه شوید. برای این که دستگاه تصفیه آب خانگی RO شروع به کار کند. آبی که وارد می شود باید فشاری در حدود حداقل 2 بار داشته باشد.

در واقع با کم بودن فشار آب سوئیچ فشار پایین جریان برق دستگاه را قطع می کند. برای تست این موضوع ابتدا با کمک یک تکه سیم نازک دو سوکتی که بر روی سوئیچ قرار دارد. به هم وصل کنید تا جریان برق یکسره شود. اگر با وصل دو سر سوکت دستگاه تصفیه آب شروع به کار کرد پس فشار آب وارد شده کم بوده است.

زمانی که دستگاه شما بی دلیل خاموش و روشن می شود. می تواند به این دلیل باشد که فشار پمپ خیلی بالاست و امکان این است که فیلتر ممبران بیرون بزند و سوئیچ هنگام روشن شدن و خاموش شدن هی بالا پایین بشود.

گاهی اوقات به دلیل جابه جایی دستگاه تصفیه آب یا دلیلی دیگر تعویض کردن فیلترها این امکان وجود دارد که سوئیچ های ارتباطی از هم جدا شوند و ارتباط خود را از دست بدهند.

ایرادات علت روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی

1- ولتاژ 220 ولت شهری به ترانس نمی رسد.

 

 

عیب یابی

با استفاده از مولتی متر پریز را چک کنید و مطمئن شوید که ولتاژ 220 ولت شهری به آن می رسد و دو شاخه و سیم ترانس دستگاه تصفیه آب را بررسی کنید اگر نیاز به تعویض داشت عوض کنید.

2- ترانس خروجی 24 ولت مستقیم را ندارد.

عیب یابی

سوکت ترانس را جدا کنید و ولتاژ آن را اندازه بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که ترانس سالم است و اگر ولتاژ خروجی ترانس مناسب بود سوکت را وصل می کنیم و ولتاژ را دوباره اندازه گیری می کنیم و در مرحله ی آخر ولتاژ خروجی ترانس را اندازه می گیریم اگر از 22 ولت مستقیم کم تر بود مشکلی پیش آمده چون نباید از 22 ولت مستقیم کم تر باشد اگر اینجوری بود یا صفر شده باشد نشانه ی ضعیف بودن ترانس است و باید دستگاه تصفیه آب عوض شود.

3- لوپرشر معیوب است.

لوپرشر دستگاه تصفیه آب خانگی

عیب یابی

در مرحله ی اول شیر ورودی به دستگاه را چک می کنیم که بسته نباشد یا اینکه دارای نشتی و دولا نشده باشد. اگر لوپرشر در خروجی فیلتر مرحله ی اول نصب شده بود حتما هوزینگ فیلتر الیافی را بررسی می کنیم که کیپ نکرده باشد بعد آن لوپرشر را به وسیله ی مولتی متر تست می کنیم که سالم باشد.

4- ایراد های پرشر معیوب است.

عیب یابی

مثل لوپرشر که شیر مخزن آن را اول چک کردیم که دولا یا نشتی نداده باشد این کار را در مرحله ی اول انجام می دهیم بعد مخزن را خالی می کنیم زیرا در زمان پر بودن مخزن ها پرشر عمل کرده و دستگاه را قطع می کند بعد با مولتی متر پرشر را تست می کنیم که خراب نباشد در صورت خرابی آن  تعویض می کنیم.

5- پمپ دستگاه کار نمی کند.

پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی

 

عیب یابی

پمپ RO را با یک ترانس سالم مستقیم راه اندازی می کنیم تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنیم در صورت کار نکردن آن پمپ خراب است و نیاز به تعویض دارد.

امیدوارم اطلاعات این مقاله برای شما مفید بوده باشه و بتوانید از این مطالب بهره ببرید.

 

 

 

ورود به حساب کاربری