تلفن تماس

09127762963
021-44199684

شنبه تا پنج شنبه

ساعت 8 الی 20

تهران

وردآورد، انتهای خیابان امام حسین،خیابان عادلی شمالی،پلاک 7

بهترین دستگاه های تصفیه آب برای مصارف خانگی چیست ؟

فهرست مطالب

امروزه آنقدر دستگاه تصفیه آب در بازار وجود دارد که انتخاب یکی از آن ها کار بسیار دشوار است. عملکرد دستگاه تصفیه آب به عوامل زیادی بستگی دارد و این امر به ویژه در ایران که کیفیت آب در شهرها متفاوت است ، صادق است.

همچنین ، ما باید مقرون به صرفه بودن و کیفیت خدمات محصول را در نظر بگیریم تا آن را به گزینه ای مناسب برای خریداران عادی تبدیل کنیم.

بنابراین ، مهم است که قبل از نتیجه گیری در مورد بهترین دستگاه تصفیه آب که می توانید خریداری کنید ، نیازهای فرد را ارزیابی کنید.

در این مقاله، ما مزایا و معایب فناوری های استفاده شده در دستگاه های تصفیه آب را بیان می کنیم. این به شما کمک می کند نوع کالایی را که متناسب با نیازهای خانه شما است تعیین کنید.

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس (Ro)

اسمز معکوس بهترین و ترجیحی ترین روش تصفیه آب در جهان امروز است. با استفاده از غشایی با منافذ میکروسکوپی ، مولکول های آب را فیلتر می کند و تمام ناخالصی های غیر آلی را در طرف دیگر می گذارد.

با این حال ، عیب دستگاه های تصفیه کننده RO این است که آنها قادر به از بین بردن باکتری ها و ویروس ها نیستند.

دستگاه تصفیه آب (UV)

دستگاه های تصفیه آب با فیلتراسیون Ultra Violet از یک لامپ قدرتمند استفاده می کنند که اشعه UV را ساطع می کند.

همانطور که می دانید ، اشعه ماورا بنفش برای اشکال زندگی در زمین مضر است ، روند فیلتراسیون میکروب ها را از بین می برد.

اما مشابه دستگاه های تصفیه RO ، یک ضرر نیز دارد. در مواردی که دستگاه های تصفیه RO نمی توانند میکروب ها را از بین ببرند ، دستگاه تصفیه آب ماورا بنفش به تنهایی نمی تواند مواد جامد محلول را حذف کند.

دستگاه تصفیه آب (UF)

دستگاه های تصفیه آب Ultra-Filtration یا UF از یک فیلتر آب پیشرفته استفاده می کنند که می تواند ناخالصی های آلی و غیر آلی را به دام بیندازد.

با این حال ، فیلتر برای آب های بسیار آلوده در نظر گرفته نشده است و فقط می تواند در برابر آلودگی آب کم و متوسط ​​موثر باشد.

بنابراین ، به طور کلی ، هر فیلتراسیون آب یک مزیت و یک ضرر دارد. اکنون ، انتخاب شما برای بهترین دستگاه تصفیه آب باید توسط عوامل زیر تعیین شود.

اگر آب در منطقه شما دارای غلظت زیادی از ترکیبات غیر آلی مانند آرسنیک ، کلسیم ، منیزیم و غیره است ، به دنبال یک دستگاه تصفیه آب RO باشید.

اگر منبع آب شما از یک سد ، دریاچه یا حوضچه مجاور تأمین شود ، غلظت بالایی از میکروب ها یعنی باکتری و ویروس وجود دارد. در این صورت دستگاه تصفیه آب UV بخرید.

در آخر ، اگر در منطقه ای روستایی یا نیمه شهری زندگی می کنید که آبهای زیرزمینی که سطح TDS کمی دارند ، می توانید با یک دستگاه تصفیه آب بر پایه جاذبه با فیلتراسیون UF کنار بیایید.

اما اگر کاملاً نگران کیفیت آب مصرفی در خانه خود هستید ، می توانید یک دستگاه تصفیه آب RO + UV + UF را از سایت پاکاب22 سفارش دهید.

ورود به حساب کاربری