تلفن تماس

09127762963
021-44199684

شنبه تا پنج شنبه

ساعت 8 الی 20

تهران

وردآورد، انتهای خیابان امام حسین،خیابان عادلی شمالی،پلاک 7

تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی

فهرست مطالب

تعمیرات دستگاه تصفیه آب خانگی

به طور کلی روند رو به رشد جمعیت و تلاش جهت دسترسی به آب پاک باعث شده است. تا تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی به عنوان یکی از مشاغل مهم و کاربردی دنیای شهری به حساب بیاید.

در این مقاله که با عنوان تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی تهیه شده است. تلاش میکنیم تا به صورت جزیی ایرادات و مشکلات عمده دستگاه تصفیه آب خانگی را برای شما شرح دهیم. ایرادات دستگاه تصفیه آب خانگی ممکن است شامل موارد زیر باشد. که به طور جامع درمورد هر کدام با شما صحبت خواهیم گرد.

  • خاموش نشدن دستگاه تصفیه آب .
  • روشن نشدن دستگاه تصفیه آب.
  • پر نشدن مخزت دستگاه تصفیه آب.
  • تاخیر یا تسریع در زمان پر شدن مخزن.

امیدواریم این مقاله از سری مقالات شرکت پاکاب22 جهت آموزش رفع ایراد و سرویس دستگاه تصفیه آب خانگی تهیه شده است. مورد توجه شما خوانندگان محترم قرار بگیرد.

عیب یابی دستگاه تصفیه آب خانگی

مشکل در فشار آب خروجی مخزن

گاهی از مواقع پیش می آید که فشار آب خروجی از مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی در حدی پایین است. که حتی نمیتوانید یک لیوان آب پر کنید. در این حالت متداولترین مشکل که ممکن است رخ داده باشد. ایراد در مخزن خروجی آب تصفیه کن است.

مخزن تحت فشار یکی از بخش های سیستم دستگاه آب تصفیه کن است. که فشار لازم را برای خروجی آب به سمت شیر آب تصفیه تامین میکند. در صورتی که فشار داخل این مخزن به اندازه کافی نباشد میتواند باعض شود تا آب خروجی از مخزن آب تصفبه کن به مقدار لازم فشار نداشته باشد.

تعمیرات دستگاه تصفیه آب

یسته شدن فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی

فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از مهم ترین بخش های دستگاه آب تصفیه کن به حساب می آیند. مهم ترین بخشی از دستگاه تصفیه آب که سختی آب را میگیرد. فیلتر RO  است. دلیل بسته شدن و مسدودی این فیلتر وجود املاح درون آب است. که باعث بسته شدن این فیلتر میشود. استفاده از فیلتر های نانو هم میتواند باعث شود عملکرد دستگاه و عمر آن طولانی تر شود.

البته فیلتر های دیگری نیز درون دستگاه تصفیه آب خانگی وجود دارد. گرفتی هر کدام از این فیلتر ها میتواند روند تصفیه آب را دچار اختلال کند. و باعث شود دستگاه تصفیه آب خانگی به درستی کار نکند.

 

تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی

خروجی اضافه آب از دستگاه تصفیه آب

میزان فشار مخزن فشار آب تصفیه کن باعث خروج آب از شیر آب میشود. میزان فشار آب درون مخزن تاثیر زیادی به میزان خروجی آب از شیر دستگاه تصفیه آب دارد. وظیفه خاموش کردن پمپ آب دستگاه تصفیه بر عهده کلیدی است به نام کلید قطع فشار بالا (High Pressure Switch) .

در صورتی که پمپ به درستی خاموش شود نباید هیچ پس ابی از دستگاه خارج شود.در صورتی که کلید قطع فشار بالا دچار خرابی شده باشد. پس آب همراه با سرو صدای اضافه دستگاه از آن خراج میشود.

 

تعمیرات دستگاه تصفیه آب خانگی

یکی دیگر از مواردی که در عملکرد صحیح دستگاه تصفه آب میتواند کمک زیادی بکند طریقه نصب آن است. برخی از افراد از عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی رضایت کامل ندارند. و عنوان میکنند که دستگاه بعد از نصب ایراد دارد. ولی غافل از اینکه روش غلط نصب دستگاه تصفیه آب میتواند عملکرد آن را کاهش دهد.

نکنه مهم:

در صورتی که برای مدت زیادی از دستگاه تصفیه آب استفاده نکنید. راکد ماندن آب درون مخزن باعث میشود. تا محیط مناسبی برای رشد میکروب ها و باکتری ها باشد. بنا بر اسن اگر برای مدت طولانی از دستگاه تصفیه آب استفاده نمیکنید.

حتما توصیه میشود تا مخزن آب را یکبار به ظور کامل تخلیه کنید. این کار باعث میشود. مزه آب و رنگ آب به حالت عادی برگشته و عملکرد آب تصیف کن بهتر شود. روش های صحیح استفاده از دستگاه آب تصفیه کن باعث میشود نیاز کمتری به تعمیرات دستگاه تصفیه آب خانگی پیدا کنید.

 دستگاه تصفیه آب سرو صدای زیادی ایجاد میکند

یکی دیگر از مشکلات و ایرادات دستگاه تصفیه آب که ممکن است باعث نیاز به تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی حس شود. ایجاد سروصدای اضافی در هنگام تصفیه آب است. اگر برای بار اول است از دستگاه تصفیه آب استفاده میکند. این سرو صدا عادی است. چرا که در این حالت هوا در شلنگ های آب تصفیه کن وجود دارد. که به مرور زمان برطرف میشود.

حالت بعدی که ممکن است باعث ایجاد سروصدا در دستگاه تصفیه آب خانگی شود. مسدود شدن خروجی فاضلاب دستگاه آب تصفیه کن است. در این حالت مسیر خروجی و شلنگ های آن را به درستی چک کنید. و از سالم بودن مسیر خروجی دستگاه اطمینان حاصل کنید.

گرم شدن ترانس دستگاه تصفیه آب خانگی

ترانس دستگاه تصفیه آب دارای میزان برق مصرفی 0.5 آمپر است. وظیفه ترانس برق تنظیم میزان برق و رساندن برق به بخش های مختلف دستگاه بخصوص پمپ آب است. وجود اتصالی در بخش های سیستم  دستگاه تصفیه آب میتواند باعث شود تا ترانس برق به درستی کار نکند. و بعد از مدتی دچار سوختگی شود.

درا ین مقاله بخشی از مشکلات عمده دستگاه تصفیه آب رو برای شما شرح دادیم. و تلاش کردیم تا روش های برطرف نمودن این ایرادات را برای شما شرح دهیم.

تعمیرات دستگاه تصفیه آب خانگی

اگر نیاز به تعمیرات دستگاه تصفیه آب خانگی دارید. و یا نیاز به مشاوره در خرید و تعمیر دستگاه تصفیه آب دارید. با شماره های درج شده در بالای سایت تماس بگیرید.

ورود به حساب کاربری