تلفن تماس

09127762963
021-44199684

شنبه تا پنج شنبه

ساعت 8 الی 20

تهران

وردآورد، انتهای خیابان امام حسین،خیابان عادلی شمالی،پلاک 7

راهنمای تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی

فهرست مطالب

راهنمای تعمیر دستگاه تصفیه آب

امروزه دستگاه های تصفیه آب از آن دسته لوازم خانگی پر کاربرد و با اهمیت هستند، که وجود آن ها در هر منزلی الزامی است. زیرا می تواند آبی پاک و سالم به شما و خانواده تان هدیه کند. این دستگاه ها همانند هر دستگاه دیگری ممکن است در فرایند کارکرد خود با مشکل و یا خرابی مواجه شوند، و شما به راهنمای تعمیر دستگاه تصفیه آب نیاز پیدا کنید.

اگر از دستگاه تصفیه آب به خوبی استفاده شود، به جرات می توان گفت که می تواند ۴ تا ۵ سال بدون بروز هیچ مشکلی کار کند، اما استفاده نادرست از آن می تواند موجب اختلال در عملکرد این دستگاه شود. و نیاز به تعمیر پیدا کند.

گاهی ممکن است مشکل به وجود آمده نیاز به مهارت و تسلط بالایی برای تعمیر دستگاه تصفیه آب داشته باشد، در این صورت بهتر است به تعمیرکاران متخصص در این زمینه مراجعه کنید و در اسرع وقت برای رفع این مشکل اقدام نمایید.

اما برخی ایرادات دیگر ممکن است در این دستگاه ها بروز پیدا کند، که توسط شخص کاربر قابل حل باشند، که با مطالعه راهنمایی تعمیر دستگاه تصفیه آب به راحتی می تواند قابل حل باشد.

در این مطلب مشکلاتی که ممکن است کاربر بدون کمک گرفتن از یک تعمیرکار متخصص به تنهایی رفع کند را تهیه کرده ایم و شرح خواهیم داد. تا در مواقع بروز چنین مشکلاتی بدون صرف هزینه برای تعمیر بتوانید تعمیر دستگاه تصفیه آب را انجام دهید.

بخش های تصفیه اب خانگی

برای تشخیص مشکل و رفع ایرادات آن بهتر است که با قطعات دستگاه تصفیه آب و نحوه کار کردن آن ها آشنایی پیدا کنید، این دستگاه قطعات زیادی دارد که هر یک دارای کارکردی می باشند. در ادامه انواع قطعات این دستگاه کاربردی را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • شیر برقی: به طور کلی قطع و وصل آب توسط این قطعه انجام می شود. نصب شیر برقی نیاز به مهارت و تبحر بالایی دارد و باید برای تعمیر و یا نصب آن از یک تعمیرکار متخصص کمک گرفت.
  • پمپ آب: پمپ آب وظیفه کم یا افزایش فشار آب را بر عهده دارد، و وجود آن در دستگاه تصفیه آب موجب بهبود عملکرد این دستگاه می شود. بهتر است قبل از تعویض و یا تعمیر این قطعه به خوبی راهنمای تعمیر دستگاه تصفیه آب را مطالعه کنید.

تعمیر پمپ آب بسیار پیچیده و دشوار است، و هر کاربردی به تنهایی نمی تواند آن را رفع مشکل کند.

  • فیلتر های مختلف: وجود فیلتر های مختلف در دستگاه تصفیه آب باعث جلوگیری از آلودگی ها می شود. این فیلتر ها باید به صورت دوره ای تعویض شوند تعویض دوره ای فیلتر ها باعث می شود به حفظ پاکیزگی آب کمک بسزایی شود.
  • هوزینگ فیلتر: هوزینگ قطعه ای در دستگاه تصفیه آب است که فیلتر ها در آن قرار می گیرند، و باعث رفع آلودگی های آب می شوند.

راهنمای تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

تعویض فیلتر این دستگاه بسیار با اهمیت می باشد. به طور کلی با تعویض به موقع این فیلتر ها می توانید برای مدت طولانی از عملکرد بهینه آن بهره مند شوید.

بهتر است بدانید که فیلتر های دستگاه تصفیه آب یک بار مصرف هستند، بنابراین نمی توانید با شستشو، مجددا از آن استفاده کنید. از این رو لازم است که پس از مدتی آن را با فیلتری نو تعویض نمایید.

اگر این قطعات در موقع مقرر تعویض نشوند، عوارض جدی را در پی خواهند داشت. و طول عمر آن را کاهش می دهد.

به دلیل وجود پمپ برقی در این دستگاه تعویض فیلتر ها از جمله کار های فنی محسوب می شود که نیازمند به کار گیری نکات اصولی در تعویض آن می باشد، در وحله اول بهتر است که با متخصصان و تعمیرکاران در این زمینه در ارتباط باشید.

تعویض فیلتر تصفیه آب

در این مطلب نحوه تعویض فیلتر تصفیه آب را برای شما به صورت مرحله به مرحله شرح خواهیم داد. با ملاحظه و بررسی راهنمای تعمیر دستگاه تصفیه آب به خوبی می توانید این فیلتر ها را تعویض نمایید.

 

  • در مرحله اول به دلیل محکم بودن هوزینگ ها و باز نشدن فیلتر این دستگاه نیاز است که از دستکش های برق استفاده نمایید.
  • سپس به دنبال شیر ورودی دستگاه باشید، پس از پیدا کردن آن، شیر را ببندید، برای بستن آن سعی کنید که فشار زیادی را به آن وارد نکنید زیرا احتمال شکستن آن وجود دارد.
  • پس از اینکه شیر ورودی دستگاه را بستید، شیر روی سینک را باز نمایید تا آب مخزن دستگاه تصفیه آب خالی شود، پس از اینکه مخزن کاملا خالی شد شیر بهداشتی روی سینک را ببندید.
  • در مرحله بعد نیاز است که هوزینگ دستگاه باز شود، سپس از آچار مخصوص هوزینگ استفاده کنید و آن را از زیر هوزینگ تا بالای آن ببرید و سپس به آن کمی فشار وارد نمایید و در خلاف جهت عقربه های ساعت آن را بچرخانید.
  • پس از باز کردن هوزینگ ابتدا فضای قرار گیری فیلتر را با کمی آب شستشو دهید تا جرم و رسوب های موجود از بین بروند. سپس فیلتر آلوده را با فیلتری جدید و نو تعویض کنید.
  • پس از تعویض فیلتر هوزینگ را در محل قبلی خود قرار دهید و این بار به جهت عقربه های ساعت بچرخانید و آن را کامل ببندید، و مطمئن شوید که امکان نشتی در آینده به وجود نیاید.

 

طبق راهنمایی تعمیر و تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب که برای شما توضیح دادیم می توانید به همین ترتیب به نوبت فیلتر ۱ و ۲ و۳ را تعویض نمایید.

 

هزینه تعمیر دستگاه تصفیه آب

در حقیقت هزینه تعمیر دستگاه تصفیه آب هیچ گاه مقدار ثابتی برای آن تعیین نشده است، و می تواند با توجه به نوع خرابی دستگاه متغییر باشد.

بنابراین برای تخمین هزینه دقیق تعمیر دستگاه تصفیه آب می بایست به بهترین مرکز تعمیر دستگاه تصفیه آب مراجعه کنید، متخصصین با عیب یابی دستگاه به عنوان راهنمای تعمیر دستگاه تصفیه آب هزینه  دقیق تعمیر آن را به شما ارائه خواهند داد.

مراجعه به مرکز تعمیرات دستگاه های تصفیه آب معتبر علاوه بر انجام تعمیر به بهترین نحو، گارانتی لازمه را نیز به شما ارائه خواهند داد و عملکرد دستگاه را نیز بهبود خواهند بخشید.

 

جمع بندی در مورد راهنمای تعمیر دستگاه تصفیه آب

به طور خلاصه می توان گفت در زمان کار نکردن دستگاه تصفیه آب ابتدا با بکارگیری راهنمای تعمیر دستگاه تصفیه آب سعی کنید مشکلات احتمالی را بر طرف کنید، سپس سعی کنید با چک  کردن شیر های ورودی و خروجی آب و روش و خاموش کردن دستگاه، آن را دوباره به کار بیاندازید، اگر با وجود اعمال چنین مواردی باز هم دستگاه شروع به کار نکرد و یا دارای ایراداتی در کارکردن بود حتما به مرکز تعمیر دستگاه تصفیه آب مراجعه نمایید.

ورود به حساب کاربری