تلفن تماس

09127762963
021-44199684

شنبه تا پنج شنبه

ساعت 8 الی 20

تهران

وردآورد، انتهای خیابان امام حسین،خیابان عادلی شمالی،پلاک 7

تعمیر و عیب یابی دستگاه تصفیه آب خانگی

فهرست مطالب

تعمیر دستگاه تصفیه آب

آب شرب یکی از الزامات زندگی امروزی است.تامین آب پاک برای  هر فرد لازم و ضروری است. به همین منظور مردم امروزه از دستگاه های تصفیه اب خانگی برای تامین آب شرب پاک استفاده میکنند. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص تعمیر و عیب یابی دستگاه تصفیه آب خانگی و عیب یابی آن با شما صحبت کنیم.

همانطوری که میدانید کشور ایران یک کشور نیمه خشک است. با توجه به گرم شدن کره زمین و کم شدن بارش ها و همچنین به دنبال آن کم شدن سفره های زیر زمینی تامین آب شرب کشور یکی از وظایف مهم دولت ها به شما میرود. از این رو برخی مواقع برای تامین آب شرب شهری و روستایی نیاز به حفر چاه های عمیق است.

آبی که از چاه های حرف شده استخراج میشود دارای آلودگی های مختلف است. به همین دلیل لازم است تا این آب برای قابل استفاده شدن تصفیه شود. دستگاه تصفیه آب وظیفه تصفیه آب خانگی را انجام میدهد. دستگاه تصفیه آب امروزه یکی از الزامات هر خانه به شمار میرود. همانطور که وسایلی چون یخچال ، کولر گازی و سایر وسایل و لوازم منزل نیاز به نگهداری تعمیر و عیب یابی دارند. دستگاه تصفیه آب خانگی نیز همانند سایر وسایل منزل نیاز به نگهداری و در صورت خراب شدن تعمیرو عیب یابی دارد.

دستگاه تصفیه اب خانگی دارای بخش های مختلفی است. از این رو شناخت این بخش ها در نگهداری و عیب یابی احتمالی به شما کمک زیادی میکند. در ادامه شما را بخش های مختلف یک دستگاه تصفیه اب خانگی آشنا میکنیم.

 قطعات دستگاه تصفیه آب

دستگاه های تصفیه آب خانگی دارای بخش های مختلفی هستند. هر شرکت بر اساس نقشه مختلفی اقدام به ساخت دستگاه تصفیه آب خانگی میکند به همین منظور تعمیر و عیب یابی دستگاه تصفیه آب نیاز به شناخت این قطعات است. ممکن است دستگاه تصفیه آب خانگی ساخت شرکت های مختلف قطعات جایزگین داشته باشد. ولی به طور کلی شناخت این قطعات به شما در عیب یابی و تعمیر دستگاه های تصفیه اب خانگی کمک شایانی میکند.

سه راهی تبدیل 1.4×1.2×1.2(از جنس استیل)

اتصال شیر ورودی دستگاه به آب شهری از این طریق انجام میشود.

شیر 1.4 ورودی دستگاه

در صورتی که نیاز باشد جریان ورودی آب به دستگاه را قطع کنید از این شیر استفاده میشود. بعد از شیر سه راهی وصل میشود.

سوئیچ قطع فشار پایین

این سوئیچ به طول عمر دستگاه شما کمک زیادی میکند. هر زمانی که فشا رآب کم باشد. برای حفاظت از موتور دستگاه وظیفه خاموش کردن دستگاه در زمان کمبود فضار آب بر عهده این دستگاه است.

شیر برقی

وظیفه قطع کردن آب ورودی به دستگاه در صورتی که سوئیچ موتور دستگاه را خاموش کند را بر عهده دارد.

پمپ دستگاه

این پمپ با برق 24 ولت کار میکند. وظیفه تامین فشار لازم برای دستگاه را بر عهده دارد.

هوزینگ فیلتر کربن

این نوع هوزینگ مشابه هوزینگ فیلتر کربن فعال عمل میکند. این هوزینگ ها در دستگاه های مختلف در مرحله های مختلف قرار دارند.

بخش های مختلف دیگری نیز وجود دارد. که ما تلاش کردیم بخش های مهم را به شما معرفی کنیم. در این مقاله ما قصد داریم عیب های احتمالی موجود در دستکاه تصفیه اب را به شما معرفی کنیم.

عیب دستگاه تصفیه آب خانگی

1- دستکاه روشن شده ولی مرتب خاموش روشن میشود:

در این حال یا فشار آب کم است یا دستگاه کنترل فشار آب ایراد دارد. برای رفع این ایراد باید ابتدا فشار آب ورودی به دستگاه و سپس سوئیچ کنترل فشار پایین و بالا ، زانویی های سوپاپ‌دار هوزینگ‌ها، شیر برقی، شیر یک طرفه و شیر چهار طرفه مورد ارزیابی قرار بگیرند.

2- دستگاه کار نمیکند(دستگاه روشن نمیشود):

این مورد غالبا مشکل برقی است. ممکن است برق ورودی به دستکاه به دلایل مختلف ایراد داشته باشد.در این حالت ترانس دستگاه وبرق ورودی به دستگاه چک شود.

3-کار کردن بدون وقفه دستگاه :

زمانی که مخزن آب پر است دستکاه می بایست خاموش شود. در این حالت اگر دستگاه به طور مداوم کار میکرد باید سوئیچ کنترل فشار بالا را چک کنیم. نشتی مخزن هم میتواند ابغث شود دستگاه بدون وقفه کار کند. مخزن آب دستکاه تصفیه آب را بازدید کنید تا از وجود نشتی احتمالی اطمینان پیدا کنید.

4- پایین آمدن کیفیت آب تصفیه شده:

پایین آمدن کیفیت آب دستگاه تصفیه آب میتواند ناشی از ایراد و خرابی در فیلتر های تصفیه دستگاه باشد.

5- جریان داشتن پس آب با وجود خاموشی دستگاه :

اگر دستگاه تصفیه آب خاموش است ولی پس آب همچنان جریان دارد . ممکن است ایراد از طرف شیر برقی دستگاه یا خراب شدن شیر برقی دستگاه تصفیه آب باشد.

6- تولید صدای زیاد:

اگر دستگاه تصفیه آب خانگی صدای زیادی تولید کند. این ایراد میتواند ناشی از خرابی پمپ دستگاه باشد. در این صورت پمپ دستگاه را بررسی کنید.

7-خارج نشدن آب از شیر آب با وجود پر بودن مخزن :

این ایراد میتوواند از مخزن تحت فشار باشد که تنظیم نیست . یا ممکن است سوراخ شده باشد.البته گرفتگی شیر اب دستگاه به علل مختلف را نیز باید مورد بررسی قرار داد.

نتیجه گیری نهایی در خصوص تعمیر و عیب یابی دستگاه تصفیه آب

همانظور که گفتته شد آب شرب یکی از نیاز های اصلی بشر امروزی به شما میرود. آپارتمان نشینی و کمبود بارش ها بر کیفیت آب شرب افراد جامعه تاثیر زیادی گذاشته است. از این رو افراد جامعه برای بررطرف نمودن این معظل به استفاده از دستکاه های تصفیه اب خانگی روی آورده اند.

طول عمر دستگاه تصفیه آب خانگی نیاز مند نگهداری فراوان استو از این رو شناخت قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی و آشنایی با ایرادات احتمالی آن میتواند کمک بزرگش در تعمیر و عیب یابی دستگاه تصفیه آب بکند. در این مقاله عمده ایراداتی که یک دستگاه تصفیه اب خانگی دارد را برای شما عنوان کردیم. اگر شما با ایرادی برخورد داشتید که در لیست موادر بالا نبود. یا نتوانستید آن را حل کنید کافی است با کارشناسان شرکت پاکاب تماس گرفته و مشاوره دریافت کنید.

 

 

ورود به حساب کاربری