تلفن تماس

09127762963
021-44199684

شنبه تا پنج شنبه

ساعت 8 الی 20

تهران

وردآورد، انتهای خیابان امام حسین،خیابان عادلی شمالی،پلاک 7

مقایسه انواع فیلتراسیون در تصفیه آب

فهرست مطالب

انواع فیلتراسیون تصفیه آب

عوامل موثر در فیلتراسیون

دو عامل که در مقایسه انواع فیلتراسیون در تصفیه آب و نوع فیلتر و کارکرد آن مؤثر می‌باشد عبارت است از:

اندازه حفرات فيلتر

همان‌طور که میدانید موادي با اندازه بزرگ‌تر از حفرات فيلتر، در پشت آن باقي مي‌مانند و عبور نمي‌کنند، در نتيجه، براي جداسازي ذرات با اندازه مشخص بايد از فيلترهاي مناسب استفاده کرد.

مقدار ذراتي که در پشت فيلتر باقي مي‌مانند.

ذراتي که در پشت فيلتر باقي مي‌مانند به مرور زمان و با استفاده مداوم از فيلتر بيش‌تر مي‌شوند. اين مسئله مي‌تواند باعث مسدود شدن روزنه‌هاي فيلتر شود. به اين دليل، بايد بعد از مدت زمان مشخصی، فيلتر را تعويض، و يا آن را پاک‌سازي نمود. اين مسئله که به گرفتگي فيلتر معروف مي‌باشد از اهميت زيادی برخوردار است.

فروش دستگاه تصفیه آب خانگی تعمیر دستگاه تصفیه اب خانگی

1.تصفیه اب به روش اسمز معکوس RO

روش اسمز معکوس ، غشای نیمه تراوا با دقت 0.0001 یک ده هزارم میکرون امروزه یکی از کامل ترین و بهترین روش های تصفیه آب آشامیدنی منازل است. اسمز معکوس قادر است انواع ناخالصی های موجود در آب نظیر : نیترات ، جیوه.سختی آب ، جامدات محلول ، کدورت ، سرب و فلزات سنگین ، رادیوم و بسیاری از مواد آلی محلول را حذف کند. بنابراین اسمز معکوس به همراه کربن فعال پیشرفته ترین و بهترین روش تصفیه آب آشامیدنی است که در عیب یابی دستگاه های تصفیه آب خانگی استفاده می شود.

تعمیر انواع دستگاه تصفیه آب خانگی تعمیر انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

2.اولترافیلتراسیون (UF)

روشی است که طی آن آب را از نی های بسیار نازکی که در جداره آنها منافذ بسیار ریز به اندازه حداکثر 0.1 یک..دهم میکرون وجود دارد عبور می دهند و به این ترتیب تقریبا کلیه میکروارگانیزمها و ذرات معلق در آب .از آب آشامیدنی حذف شده و آب کاملا زلال و شفاف و ضدعفونی می شود. اما اولترافیلتراسیون قابلیت حذف ناخالصی های محلول در آب مثل : فلزات سنگین ، نیترات ، جیوه .سختی و سنگینی آب را ندارد.و از این سیستم بیشتر برای ابهای با سختی پایین استفاده میشود .

انواع فیلتراسیون در تصفیه آب انواع فیلتراسیون در تصفیه آب

3.تصفيه آب به روش فيلتراسيون

در روش تصفیه آب به روش فیلتراسیون معمولا ازترکیب فیلترهای الیافی و کربنی استفاده میشود دقت تصفیه در این گونه سیستمها حداکثر 1 میکرون میباشد و بیشتر جهت تصفیه گل ولای .زنگ لوله ها . وحذف کامل کلر اب و بهبود طعم ورنگ .مزه اب .و حذف هر گونه املاح بزرگتر از 1 میکرون کاربرد دارد.

ورود به حساب کاربری