تلفن تماس

09127762963
021-44199684

شنبه تا پنج شنبه

ساعت 8 الی 20

تهران

وردآورد، انتهای خیابان امام حسین،خیابان عادلی شمالی،پلاک 7

دستگاه تصفیه آب آزمایشگاهی و بیمارستانی

فهرست مطالب

دستگاه تصفیه آب آزمایشگاهی

از دستگاه تصفیه آب صنعتی بیشتر در صنعت داروسازی برای تامین آب با کیفیت بالا برای تولید دارو استفاده می شود آب مورد استفاده برای ساخت انواع داروها باید استانداردهای لازم را داشته باشد که می توانیم در این زمینه به WFI  یا آب مورد نیاز جهت تزریق ، PW  یا آب خالص،  HPW  یا همان آب فوق خالص اشاره کرد.

دستگاه تصفیه آب بیمارستانی

برای تولید محصولات دارویی ، آزمایشگاهی و بیمارستانی با کیفیت بالا رعایت معیار و استانداردهای لازم ضروری است که این دستگاه با توجه به معیارهای دستگاه تصفیه آب آزمایشگاهی طراحی و تولید می شود.

 

تقطیر حرارتی

از دستگاه تصفیه آب ممبران برای تصفیه آب در داروسازی داروهای بیمارستانی ، برای شیرین شدن آب یا همان فرایندی برای حذف مقادیر زیاد نمک یا یون از آب دریا که با روش های تقطیر یا اسمز معکوس انجام می شود استفاده می کنند و برای تصفیه بیشتر به مرحله های بعد مثل رزین یا EDI  یا تقطیر حرارتی فرستاده می شود.

 

تجهیزات مورد نیاز در تصفیه آب صنایع دارویی

  • دستگاه دیونایزر برای بدست آوردن آب دیونیزه در تصفیه آب دارویی.

 

  • دستگاه EDI برای بدست آوردن آب خالص در تصفیه آب صنایع دارویی.

 

  • دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس صنعتی در دستگاه تصفیه آب دارویی.

 

  • مولد ازن در تصفیه آب برای صنایع دارویی برای حذف آلودگی باکتریایی و ضد عفونی آب.

 

  • بسته تزریق کلر در تصفیه آب دارویی.

 

  • دیونایزر Deionizer دستگاهی شامل یک ستون کاتیونی به همراه رزین کاتیونی و یک ستون آنیونی به همراه رزین آنیونی است.

 

دستگاه تصفیه آب آزمایشگاهی

سیستم فیلتراسیون

از سیستم فیلتراسیون برای تولید آب موردنیاز در صنایع دارویی استفاده می شود . در ابتدا آب خام از سیستم های مختلفی که داخل دستگاه و در مرحله پیش تصفیه است ، رسوب گیرها و فیلتر کارتریجی رد شده و تصفیه می شود و سپس آب بدست آمده از قسمت EDI  رد می شود تا املاح باقی مانده از بین برود . و نکته بسیار مهمی که در سیستم طراحی و تولید دستگاه تصفیه آب مورد استفاده در صنایع داروسازی وجود دارد این است که باید به استانداردهای مهم و موردنیاز در صنعت تصفیه آب داروسازی توجه ویژه ای شود و همچنین از لوازم و موادی استفاده شود که مورد تایید سازمان استاندارد دارویی است و لوله کشی ها به صورت استاندارد و جوشکاری ها بدون هیچگونه پرتی انجام شود .

 

تمیزکردن آب

دستگاه تصفیه آب آزمایشگاهی و تمیزکردن آب برای حذف یونهای کلسیم ( عنصر فلزی سفیدرنگ با جلای فلزی، و نرم که در طبیعت به‌صورت آهک وجود دارد و وجود آن در بدن برای رشد و استحکام استخوان‌ها لازم است ) و منیزیم (فلزی است سبک و با جلای نقره ای که در هوا به آسانی جلای خود را از دست می دهد و کدر می شود.

با نور سفید خیره کننده ای می سوزد و به اکسید منیزیم تبدیل می شود. این فلز از عناصر فراوان طبیعت است ولی به حالت آزاد وجود ندارد ) توسط رزین های آنیونی و کاتیونی و استفاده از پودرکربن فعال برای خنثی سازی کلر که عنصر غیرفلزی گازی از گروه هالوژن‌ها به رنگ زرد، با بوی تند و زننده که در تهیۀ داروها ، موادگندزدا، حشره‌کش‌ها و تصفیه آب به کار می‌رود، یکی از پیش مقدمه های مهم در تصفیه آب دارویی به شمار می رود. مهمترین نکته در تولید سیستم آب آزمایشگاهی آن است که تا حد ممکن مطمئن بشویم آب از لحاظ سختی و میکروبی تا حدی تصفیه شده باشد.

تا به عنوان ماده خام اولیه در مراحل بعدی توسط دستگاه RO قابل استفاده باشد. پاکاب 22 با آگاهی کامل از استانداردهای لازم در آب و چالشهای موجود در تصفیه آب بیمارستان‌ها و همچنین آزمایشگاه‌ طبی و تحقیقاتی آمادگی دارد تا بنا بر نیاز مصرف‌کننده، خدمات و محصولاتی اختصاصی برای تصفیه آب ارائه دهد.

 

برخی فناوری‌های به‌کار رفته در محصولات و خدمات پاکاب22 برای تصفیه آب صنایع داروسازی، آرایشی و همچنین بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های طبی و تحقیقاتی عبارت‌اند از :

·         اسمز معکوس (RO)

فرایندی برای حذف مقادیر زیاد نمک یا یون از آب دریا که معمولاً از روش‌های تقطیر یا اسمز معکوس برای این کار استفاده می‌شود.

 

·         میکروفیلتراسیون (MF)

عملکرد فرایندهای میکروفیلتراسیون و اولترافیلتراسیون در استفاده مجدد از آب شستشوی معکوس فیلترهای شنی تصفیه‌خانه‌های آب شهری استفاده می شود.

 

·         اولترافیلتراسیون (UF)

اولترافیلتراسیون UF کار تصفیه آب را با غشاهای الترافیلتراسیون انجام می دهد.

 

·         جذب سطحی

برجذبش هرچه اختلاف دمای بین سطح جامد و مواد جذبی بیشتر باشد، جذب زودتر روی می‌دهد زیرا انرژی گرمایی مواد، نیروی محرکه جذب روی سطح است.

 

·         گندزدایی با اشعه فرابنفش (UV)

اشعه فرابنفش UV انرژی الکترومغناطیسی است که طول موج کوتاه و انرژی زیادی دارد و برای چشم انسان نامرئی است.

 

 

 

 

 

ورود به حساب کاربری